A megfigyelés művészete

Definiáljuk látásunkkal a mozgást

Teljesen elfogadott tény, hogy más tárgyak mozgását a szemünk, és az agyunk segítségével dolgozzuk fel. Oké de ezt minek mondom el, ha ennyire egyértelmű? Azért, mert már óvoda óta birtokában vagy az animáció titkainak mégis ismeretlen témaként kezeled azt. Nem hiszed el? A nyúl és a teknős meséje megvan? Valami dereng igaz?

A nyúl és a teknős meséjében a nyúl és a teknős futóversenyt rendeznek és a teknős egy csellel meg is nyeri azt. A következőképp….

A teknős a testvérét állítja a rajthoz ő pedig a célban vár. Mivel ugyanúgy néznek ki a nyúl azt gondolja a teknős lefutotta a távot és észrevétlenül megelőzve célba ért. Tehát lényegében egyik teknős sem futott, de a nyúl mozgásként dolgozta azt fel. Tanulság: ha két vagy több tárgy, ami külsőre teljesen megegyezik, de különböző koordinátákon vagy különböző pozícióban helyezkedik el, és én ebből a tárgyból egyszerre csak egyet látok, akkor úgy érzékelem mintha 1 tárgy mozgott volna.

Ne aggódjunk amiatt, ha túl nagy a koordináta vagy pozíció váltás ugyan darabosnak tűnik, de az agyunk mozgásként dolgozza fel. Jöhet a kérdés miért teszi ezt. A válasz egyszerű a fals információ is jobb a feldolgozhatatlannál. Bebizonyítom, a kezdőlapi animációban az emberünk sosem mozdult csak 2 különböző embert mutattam gyorsan váltakozva.

Ha az új információkkal felvértezve átgondoljuk a látottakat akkor rájövünk, hogy a mozgás észlelése hiányos információk összessége. Javaslom, ha ilyesmiben gondolkodunk először készítsünk mobilunkkal pár nagyon hasonló képet majd lapozzuk gyorsan végig. Mozgásként fogjuk érzékelni, ha ezzel teljesen tisztában vagyunk, bármilyen célprogrammal gyorsan megtanulhatunk animációkat készíteni.

Köszönöm a figyelmet.