Létrehozunk egy új Java projektet, de nem pipáljuk be a main metódust. A megnyitott projekthez új jFrameForm osztályt adunk jobb egérgombbal, majd futtatjuk. Futtatásnál a main metódusnak a jFormot jelöljük. Így már lett egy üres Formunk (programablakunk). A Formon elhelyezel egy gombot és egy rajzvásznat(canvas). A gomb eseményéhez hozzárendeled az alábbi kódot:
Ebből a kódból indulok ki:
Graphics gr=canvas1.getGraphics();
BufferedImage image = new BufferedImage(520, 330, BufferedImage.TYPE_INT_RGB);
try
{
image = ImageIO.read(new FileInputStream("kepnev"));
}
catch (IOException ioe) {
System.out.println("Nem tudom megnyitni");
}
gr.drawImage(image, 0, 0, null);
public Image kepetbetolt(String kepnev) {
BufferedImage image = new BufferedImage(100, 50, BufferedImage.TYPE_INT_RGB);
try {
image = ImageIO.read(new FileInputStream(kepnev));
} catch (IOException ioe) {
System.out.println("Nem tudom megnyitni");
}
return image;
}
Egy érdekes program, amivel nagyitani és eltolni is tudod a betöltött képet. A Canvas1.MouseWhellMoved() függvény -1-et vagy +1-et ad vissza a görgőmozgatástól függően. Ezt vizsgálva történik a kirajzolás méretének megváltoztatása. A canvas1.MouseWheelMoved() eljárás pedig a kép kirajzolásának kezdő pozícióját tolja el a tolás (evt.getX(), evt.getX()) koordinátáira.
Forrás letölthető itt
Az utolsó módosítás: 2023 September 19 13:49:18.